woensdag 1 november 2023

Kaiserbroodjes

Ik koop nog maar sporadisch kookboeken want ik heb er genoeg. Maar een kookboek over brood bakken voegt echt nog wat toe aan de collectie. Het blog van Levine van Doorne kende ik al maar een boek is toch een goede aanvulling. Uit Brood uit eigen oven probeerde ik op een regenachtige zondag als eerste de kaiserbroodjes. Belangrijk is om de avond tevoren het voordeeg, de pâte fermentée, te maken en alles precies te wegen. Het recept is uitstekend. Alleen de rijstijden waren wat langer want wat is kamertemperatuur? De verwarming was in oktober nog niet aan. Maar de oven is dan ook een prima plek om het deeg rustig te laten rijzen. Het enige lastige vond ik het knopen van de kaiserbroodjes. Op de foto is ook te zien dat er een paar niet helemaal gelukt zijn. Maar een filmpje op YouTube hielp.

Omdat ik net ontdekte dat juist dit recept op het blog staat ga ik daar dus naar verwijzen. Klik hier en probeer het uit want ze zijn erg lekker.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten