woensdag 13 mei 2020

Pasta met citroen


Eenvoudige recepten had ik de studente in Delft beloofd. Ik dacht aan mijn heerlijke pilavrecept met bulgur. Maar eerst vergat ik een foto te maken en daarna bleek dat het recept al een tijdje op dit blog stond. Daarom nu een eenvoudige pasta. Dit recept van pasta met citroen-roomsaus maakte ik altijd op de camping in Italië met een pakje 'panna'. Deze Italiaanse kookroom is toch anders dan alle in Nederland verkrijgbare soorten. Onlangs zag ik deze pakjes 'panna' ook bij de Jumbo maar de prijs hield me nog even tegen. Nu Italië voorlopig nog onbereikbaar is moet ik misschien binnenkort maar eens online bestellen of de Italiaanse winkel in de Kinkerstraat weer eens bezoeken.

De saus is ook lekker met mascarpone. Eet zoals de Italianen de pasta als ‘primo piatto’ en groente of salade als een ‘secondo’.

Ingrediënten voor 4 personen
400 gram pasta – bij voorkeur gnocchi of pipette
2 citroenen – de schil en het sap
1 bakje mascarpone of 1 pakje panna
Parmezaanse kaas

Bereiding
Kook de pasta in ruim water met zout. Maak een saus door de mascarpone met de citroenschil en het citroensap te mengen en langzaam te verwarmen. Is de saus nog te dik voeg dan een eetlepel van het pastawater toe.
Giet de pasta af en meng de saus erdoor. Serveer met Parmezaanse kaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten