zaterdag 24 mei 2014

Spaghetteria


Een tijdje geleden kwam ik dit leuke filmpje tegen over de spaghetteria in Amsterdam. Daar wil ik binnenkort nog een keer naar toe. Zie ook het NRC weblog. Het filmpje is afkomstig van foodtube.nl en kan ik hier niet uploaden. 
Zolang een bezoekje aan deze spaghetteria nog niet lukt speel ik thuis maar de spaghetteria. Met de laatste verse spinazie uit mijn moestuinbak tegenover Panama (helaas opgeheven vanwege de komende bouwwerkzaamheden) maakte ik een vulling voor ravioli. Het pastadeeg maakte ik op basis van 400 gram Italiaanse bloem en 4 eieren. Omdat het iets te droog was voegde ik wat olijfolie toe om te testen of het deeg dan net zo soepel wordt als wanneer je alleen ei gebruikt. Het antwoord was nee. Weer wat geleerd. De smaak van de pasta was naar mijn idee niet anders.

4 kruimige aardappelen
2 flinke handen vol verse spinazie
1 eidooier
Een paar eetlepels geraspte Parmezaanse kaas
Mozzarella

Kook de geschilde aardappelen, giet ze af en laat ze even droog stomen en afkoelen. Was en droog de spinazie. Prak de aardappelen en snijd de spinazie in hele kleine reepjes. Meng de aardappel, spinazie, ei en kaas en breng op smaak met zout en peper.
Vul de ravioli met deze vulling en voeg een heel klein stukje mozzarella toe.
Kook de ravioli in gezouten water en serveer met wat gesmolten roomboter en Parmezaanse kaas.

1 opmerking: