donderdag 10 september 2009

Lieve Menno,

Aan jouw verzoek om snelle vegetarische recepten voldoe ik niet heel snel. Ik ga een poging wagen. Misschien maar een voor een.De allereerste: spaghetti met courgettesausMijn moestuin bedelft ons onder de courgettes. Ook in de Dekamarkt waren ze in de aanbieding zag ik gisteren. nodig 750 gram courgettes, veel olijfolie, basilicum en pecorino. De laatste is te koop bij de AH. Zelf koop ik 'm op zaterdag bij de kaasboer op de botermarkt. De courgettes snijd je in kleine blokjes. Warm bijna een halve cup olijfolie op in een grote pan. Daar de courgettes in bakken op niet te hoog vuur. Er komt bij mij altijd nogal wat vocht los en je moet oppassen dat ze niet gaan koken. De courgettes moeten zacht maar niet heel bruin worden. Na ongeveer 20 min doe je er 3 fijngesneden teentjes knoflook bij. Even meebakken. Daarna een halve cup (volgens mij hebben jullie nog van die cupmaatjes) melk erbij. KLinkt gek maar wordt echt lekker. NOg 5 min doorsudderen. daarna nog geraspte kaas en gescheurde basilicumblaadjes erdoor. Serveren met spaghetti die je kookt in water zo zout als de zee. (dat hebben ze mij verteld)eet smakelijk ik moet nu naar het afzwemmen van Dagmar.groet, Harriet

2 opmerkingen:

  1. lieve harriet,

    Gefeliciteerd met het zwemdiploma van Dagmar.

    Hartelijke dank.

    Wij hebben hier een enorme courgette liggen, die al veroordeeld was tot
    soep, dus de timing had niet beter gekund.

    Wat is eigenlijk het verschil tussen Parmezaan en Peccorino? Ik gebruik
    het volgens mij door elkaar heen.

    Veel groeten, ook aan Remko,

    menno

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die weet ik ook!!!

    peccorino is van schapenmelk, en smaakt anders dan parmezaan (maar als je het door elkaar
    gebruikt merk je dat misschien minder...)

    groet,
    Remko

    BeantwoordenVerwijderen